Det får du i manualen
- Styre forretningen; forandre forretningen; organisatoriske tilgange til forandring via portefølje-, program- og projektledelse. Styring af forretningsmæssige forandringer i forhold til drift og stabil produktion
- Komponenter i portefølje- program- og projektkontorer. En overordnet model for en P3O-organisation. Forskellige måder at implementere P3O komponenter med henblik på at realisere værdi
- Business Casen for et P3O; hvorfor gøre tingene anderledes – hvordan sælger vi ideen? Hvordan en vellykket implementering af P3O tilfører værdi til organisationen. Forskellige interessenters og brugeres interesser i P3O ydelser. Principper for måling af P3Oers præstationer og udviklingen af relevante KPIer
- Design og tilpasning af dit P3O; oprettelse af et P3O samt faktorer, du bør overveje, når du designer din egen ”model”. Organisatoriske styringselementer – rapportering, ejerskab og organisatorisk placering af et P3O
- Implementering af et P3O; implementering af P3O som et program; kerneaktiviteter; anvendelse af et ”Blueprint”. Vejledning om oprettelse af midlertidige P3Oer (f.eks. for selvstændige programmer eller projekter)
- Best practice værktøjer og teknikker; værktøjer til at sikre og understøtte, at et P3O bidrager til samarbejde og organisatorisk integration. Management dashboards, videnledelse og forretningens procesdiagrammer
- Organisation; ansvarsområder, roller og styringselementer for et effektivt P3O; undersøge hvilke roller, der er behov for; ledelse samt faglige og administrative roller. Definering af centrale leder-, fag-, og administrative roller; færdigheder og kompetencer