En agil transformation er en stor mundfuld for de fleste organisationer. En af de grundlæggende trædesten for at kunne tilpasse og opnå de forventede mål med en agil transformation – om den er stor eller lille i omfang – er kompetenceopbygning på alle niveauer.
En transformation er først i mål, når de nye samarbejdsformer er bragt i anvendelse i organisationen. Deltagelse på et kursus, sikrer ikke nødvendigvis, at man bringer rammeværket eller teorien i anvendelse. I Peak tror vi på, at teori skal indlæres, anerkendes, simplificeres og tilpasses – og den første brug skal understøttes via kollegaer med stor erfaring, for at det bringer værdi og erfaringsmæssigt kommer ind under huden på brugen. Så man med rette kan sige, at den er bragt i anvendelse. Når vi arbejder med agil kompetenceudvikling blandt mennesker, er vores prioritet derfor altid at sikre et tilpasset samarbejdssprog, der tager udgangspunkt i medarbejderne, i det der virker, og som er lige tilpas formaliseret til, at kunne give de fornødne rammer for et sundt samarbejde.
Hvad er gevinsterne ved agil kompetenceudvikling?
Når den nye agile samarbejdsform er kommet under huden på og bragt i anvendelse hos de berørte medarbejder, vil I – ud over at være kommet i mål med jeres agile transformation – også opleve at:
- Kundetilfredsheden stiger
- Medarbejdertilfredsheden stiger
- I har fået værdi fra den agile transformation