Digitalisering giver betydelige muligheder for at udvikle services, optimere arbejdsgange og løfte det faglige niveau og kvaliteten af myndighedens arbejde. Men det kræver indsigt, analytisk tilgang, og evnen til forståelse for både IT, forretning og drift.
Digitalisering betyder at gennemføre forandringer gjort mulig ved brug af it-teknologier. Mange organisationer har en flerårig digitaliseringsstrategi med en mængde temaer og indsatser. Men virkeligheden præges også af udefrakommende projekter, der opstår i takt med ny lovgivning, systemer der skal udskiftes eller nye idéer, der presser sig på. Ofte trækker gennemførelsen på de samme ressourcer og kompetencer i organisationen. Samtidig kan organisationens forandringskapacitet være begrænset, hvilket gør det vigtigt at kunne prioritere, hvilke forandringer, der skal gennemføres. Det kræver planlægning og gevinstrealisering i tråd med organisationens strategi og mål.
Hvad er værdien ved digitalisering?
Danmark er et af de mest digitaliserede lande i verden. Det forpligter ift. kunder og borgeres forventninger til jeres organisations interaktions- og eksekveringskraft. En veludført startegi for digitalisering kan derfor hjælpe jer med at opnå:
- Øget effektivitet i medarbejdernes arbejdsgange
- Bedre service til kunder og borgere
- Reducerede omkostninger
- Bedre eksportmuligheder
- Mere struktureret datahåndtering og dokumentation