For at reducere socialt bedrageri kan danske virksomheder blive pålagt at føre logbog over medarbejderne. I logbogen skal registreres medarbejdernes ansættelsesforhold og fremmøde. Denne logbog har indtil 2018 været en fysisk bog, men jf. ny lovgivning, skal logbogen nu digitaliseres. Det gav den ansvarlige myndighed en opgave med at udvikle og implementere en app og webløsning til både virksomhederne og myndighedens kontrolmedarbejdere. Dette udviklingsprojekt var desuden underlagt stor politisk bevågenhed, hvilket gjordet det kritisk, at løsningen blev leveret inden for den fastsatte deadline i loven.
Vi respekterer, at ikke alle kunder ønsker at fremgå ved navn. Derfor er denne case beskrevet i overordnede termer.
Ønsket fra myndigheden var at gennemføre projektet som et agilt projekt. Derfor trådte Peaks konsulent til som overordnet projektleder baseret på PRINCE2-modellen, men anvendte desuden lokale tilpasninger af Scrum teams og dele af SAFe-rammeværket. Det resulterede i en styringsmotor, hvor samarbejdet mellem de agile teams og klassiske styringsmekanismer blev afstemt og løbende justeret – uden at begrænse de agile teams og produktudviklingen. Peaks konsulent sikrede blandt andet også:
Resultatet var et gennemført agilt projekt i myndigheden, der foruden at overholde de bestemte tidsrammer også havde et underforbrug på 3 mio. kr.
Sydhavnsgade 16, 2
2450 København SV
Danmark
© 2001-2023 emagine. All Rights Reserved.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik og handelsbetingelser
Hvis du har problemer eller spørgsmål til tilmelding, så skriv til [email protected]