TIPA Modenhedsmåling - Peak Consulting Group

TIPA Process maturity

Print Friendly, PDF & Email

Nøglen til en effektiv og værdiskabende it-afdeling er processer, der er tilpasset forretningens behov. Men det kræver, at it-processerne er modne til opgaven. Her er en TIPA modenhedsmåling et effektivt værktøj til at vurdere og effektivisere jeres processer.

Forretningens behov er ofte af en dynamisk størrelse, Derfor er det nødvendigt løbende at vurdere, hvor effektive it-processerne er til at absorbere og tilpasse sig disse udsving. En kortlægning af procesmodenheden giver dermed et fælles sprog for it-processernes effektivitet i din virksomhed. Tudor IT Service Management Process Assessment (TIPA) er kort sagt en modenhedsmåling der kombinerer ITIL® og ISO/IEC15504: IT Process Assessment, for derigennem at vurdere og ikke mindst forbedre dine it-processer. På den måde giver TIPA dig et objektivt status quo billede af din effektivitet ift. din it service organisation, eller af udvalgte it-processer.

Hvorfor skal I vælge TIPA?

Med en TIPA modenhedsmåling etablerer I en modenhedsbaseline for jeres it-processer. En del af leverancen på en modenhedsmåling er nemlig også en handlingsplan med anbefalinger til forbedringsinitiativer. Det gør jer i stand til at opnå essentielle fordele for jeres it-afdeling:

  • Forbedret kvalitet af jeres it-services og leverancer.
  • En væsentlig omkostningsreduktion.
  • Forbedret Return On Investment på it service management initiativer.

Thomas Brøchner

Thomas Brøchner

Client Director

Tlf: 20920799

Relevante kurser

ITIL® 4 Foundation e-learning på engelsk
Grundlæggende it-systemforvaltning

Vores tilgang

Jeres strategiske indsatser er vores servicekatalog. Det betyder, at vi med en gevinstrealiserende tilgang hjælper jeg inden for følgende områder:

Modenhedsbaseline

Med udgangspunkt i TIPA rammeværket opstiller vi en fælles baseline for procesmetoden, så vi kan måle på fremdriften.

Handlingsplan

Gennem tæt dialog udarbejder vi en handlingsplan med forbedringsmuligheder, der kan hjælpe jer med at realisere jeres strategiske mål.  

Kompetencestrategi

Vi afdækker jeres roller og nødvendige kompetencer med udgangspunkt i SFIA-rammeværket med henblik på at optimere jeres organiseringer og roller.

Servicekatalog

Vi sikrer bedre dialog mellem forretning og it-afdeling gennem et kundevendt servicekatalog. Det sker via justering af kundevendte it-processer og træning af kundeorienteret adfærd.

Benchmarking 

Vi benchmarker jeres it-omkostninger ift. danske og internationale data for at identificere optimeringspotentialer.

Resultater

Finansiel virksomhed skabte best practice inden for informationssikkerhed 
Bank øgede cyber security med nyt it koncept
Myndighed sparede 3 mio. ved agilt udviklingsprojekt

Står I over for en modenhedsmåling?

I Peak har vi bred erfaring med modenhedsmåling på både organisatorisk-, leverance- og individniveau. Og erfaringen fortæller os, at det typisk tager mellem 12-18 måneder at flytte sig ét modenhedsniveau. Det kan derfor være en god investering at få erfarne øjne på jeres modenhedsmåling allerede fra start. Lad os hjælpe jer godt i gang.

Lars møllegaard

Quote

En objektiv måling af procesmodenheden er alfa og omega for organisationer, der vil aligne it-processene til forretningens behov

Lars Møllegård Lauritzen, fagansvarlig for business service management

 

 

Relaterede ydelser

En transition er altid også en transformation
It service management
Review i Statens It-råd
Sourcing og kontraktstyring
Business Service Management

Du er velkommen til at kontakte os

[email protected] | Tlf: 3526 2880

Tilmelding til Årets Projektdag 11.-12. maj 2023

Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik og handelsbetingelser

Hvis du har problemer eller spørgsmål til tilmelding, så skriv til [email protected]